tisdag 16 december 2008

Sol ute...nej, var är den!?

Uj, mörkret omsluter verkligen hela min kropp och hela mitt sinne. Trött, seg, dåsig... Borde kanske fundera på att äta extra D-vitamin. Och järn. Men hellst skulle jag vilja se lite sol, känns joutava att solhälsa till grådaskigt mörker. Man måste skapa sin egen sol ifall den riktiga lyser med sin frånvaro. Så imorgon ska jag på en liten fest och jag bara vet att det kommer att vara en sjövild tillställning eftersom jag har köpt en hel flaska julmust åt mig själv. Jag kommer att raggla hem. Mmmm, julmust...

4 kommentarer:

linda sa...

Sockerfylla? :) Julmust e smaskens, men jag e lite förstörd över att påskmusten e precis likadan... bara med annan etikett.

Ida sa...

Sockerfylla är klart bättre än en riktig sådan, åtminstone dagen efter... Jo, det är lite fusk. Dessutom snacksar man (läs jag) också choko under påsken, så det blir lite tårta på tårta. Men så hör ju julen och påsken ihop, kanske man kan se julmusten som en gemensam nämnare. Julmust är alltså...Jesus.

linda sa...

Javisst. Julmusten är Jesus och chokladen är Gud... för den finns ju liksom med oss året runt, inte bara på påsk & jul!

Ida sa...

Det var ju nästan ett julrim!