söndag 1 mars 2009

Högstadieblues




Nu ska jag berätta en söndagshemlis för er, men ni måste lova att ni inte berättar det vidare. Inte åt någon! Alla med? Ok, såhär är det...

Jag skulle vilja ha... High School Musical 3 på DVD. Och inte åt barnen, vilket givetvis är den officiella versionen, utan bara åt mig själv. Äsch, jag egentligen vill ha alla tre filmerna i en praktisk box så att jag när som helst andan faller på kan se och höra (och sjunga och dansa med men det törs jag inte avslöja). Jag har sett halva första filmen i misstag sådär för ett år sedan men jag fattade inte att det var HSM (förkortningen används av oss invigda, ni vet) förrän flera dagar efter. Jag tyckte om den. Livet är så härligt okomplicerad i ungdomsmusikaler, speciellt de som är made by Disney. Min högstadietid var crap, jag önskar att också jag hade fått sjunga och dansa i matsalen samt kasta en och annan potatis på vissa snorkiga uppenbarelser. Alla i HSM är så härligt dansanta och sjunger så gulligt, de är viga och har långa ögonfransar och välsittande kläder. Och jag har absolut ingen aning om varför jag inte får kräkreflexer av allt det puttenuttiga. För det borde jag ju få, målgruppen är väl braz i åldrar 8-13. Jag är ju ändå en värdig (nåja) 27 åring som verkligen vet att livet inte består av svepande ögonfransar och höga kicks. Men jag gillar det ändå. Okomplicerat. Överkomliga problem. Sång och dans.

Det bor en lite gay man i mig som bara väntar på rätta tillfället att outa sig i fjäderboa och en glittrig mick i handen.

4 kommentarer:

Nina sa...

Underbara människa där! Det är så otroligt befriande att läsa om andras små egenheter och fallenheter... Själv är jag helt besatt av Harry Potter, vampyrböckerna Twilight, Sagan om Ringen och ja, alla möjliga andra sagor. Jag önskar att det bodde alver, tomtar och små knytt i våra skogar, och en eller annan fager vampyr skulle inte vara så dumt att vila ögonen på ibland ;)

Jag joinar (utan att skämmas!) klubben och lovar att inte yppa ett ord åt någon!

Ida sa...

Trevligt att outa sig ibland. Och det är faktiskt befriande att läsa om andras... lite mera speciella intressen. Vampyrer är ganska rara små uppenbarelser, tycker jag. Harry Potter har jag inte läst än (fast jag har studerat svenska och litteraturvetenskap i 300 år...) men jag har tänkt göra det. Typ i sommar, beta av en bok i taget. Med så många läsare så kan det inte bli fel! :D

Magdalena sa...

Haha, du e så bra Åsa! Säg till när du lägger igång boxen nån kväll så kommer jag med en påse lösgodis och lite glittrig boa.
I'm game.

Ida sa...

Sounds like a plan! Tro mig, det där kommer jag ihåg ;)