måndag 16 mars 2009

Huvudsaken


Vinterhår. Finns det något bedrövligare än just vinterhår. Jag tvättar, moussar, fönar och sedan drar jag mössan över öronen. När jag anländer till jobbet och drar av mig huvudbonaden är resultatet lika sprittande som vårvädret just nu. Till all lycka är det ingen som bryr sig hur jag ser ut i håret bara huvudet är i skick.


Inom buddhismen hör det till de initierande reningsriterna att man rakar skallen. Ibland skulle det kännas så skönt att slippa flödä. Fast jag vet inte om jag vill stifta närmare bekantskap med min nakna skapl. Och inte vill jag ha huckle i ett halft år heller. Så man får väl bara bita i den sura mössan och leva med eländet.


Snart snart är det sommar!

2 kommentarer:

Unknown sa...

IIIIIIIIIiiii, Åsa, jag trodd att he var tu på bilde, jag lämna bara å stirr, men såg saan att he int var tu. Men jestas va ni liknar varader!
Veit du, har fantisera om massor av peruker, ett för varinda tillfälle som man sku få dra på hövå, enkelt eller??

Ida sa...

Dzer vi! Nämen, he ha ja int håxa helder. Men Carina Berg, som bilde förestälder, passar otrolit bra i raka håre. Ja, peruka sku no vara praktiskt faktiskt. Så sku man kuna byt både frisyr å hårfergå ett humör.