fredag 27 mars 2009

Var dag är en vardag

Det har varit väldigt mycket vardag i mitt liv denna vecka. Eftersom jag åter blev ensam med ens så har det blivit överdos av städning, matlagning, nattning, morning och i största allmänhet- barn. Jag är en sådan mamma-looser när jag varit solo med kids i en vecka. Jag är trött, retlig, sur och en riktig satkärring. Ena stunden är jag: förlåt, puss puss och jag älskar dig för att nästa sekund väsa att om de inte plockar upp alla tre millimeters legoklossar i badrummet så kan de vinka adjö till popcornsmyset ikväll. Splittrad personlighet, någon? Så när finaste maken kommer hem så är jag vresig och folkilsken och jag förstår att han helst skulle vilja vara kvar på det dammiga hotellet och spela biljard istället för att umgås med sin orara fru.

Min personliga coach förklädd som min frissa säger ofta åt mig att jag ska vara här och nu i mitt liv. Inte i det förgångna eller i framtiden utan precis just här. Men vad göra när just nu suckar äs? Försöka ändra attityd (inte så lätt har jag märkt) eller fuska och fly iväg till en trevlig fantasivärld (mycket mera lockande)?

Äh, jag tror jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Jag flyr till fantasivärlden. Och där finns ingen millimeter-rättvisa.

Ida sa...

Fantasivärlden är billig, härlig och framför allt - helt self made. Det finnsbara en som styr och stället och det är just du. Jag åker iväg till mitt alternativa liv (som fantasivärlden också kallas) när vardagen är riktigt trist. Och ja, millimeter-rättisan lyser med sin frånvaro. Jag har fullständig kontroll och från att ha varit på plats nr 476 på priolistan blir jag en obestridlig etta.