torsdag 5 mars 2009

G-råttan

Usch vad jag äter. Jag äter och äter och för säkerhets skull äter jag lite till. Och vad stoppar jag i mig då? Jo, det börjar riktigt bra med ekofibergröt på mogonen, varm honung och ev. en smörgås. Sedan speedas det upp när jag smiter iväg från timmarna och stoppar i mig banan eller dricker lite joghurt och vatten. Fast inte ihopblandat då, utan separat. Lunchen är horribel och består av vad som helst demivegetariskt samt en massa frukt till efterrätt.

Nu tänker ni säkert, "men vadå, värsta friskusmaten!" Men jag är inte klar än!

Kommer hem, är vrålhungrig. Slukar smörgåsar, smoothies och av. ännu mera frukt. Kvällsmat: vad som helst demivegetariskt. Barnen går till sängs . Nu inleds Frosseriet Utan Like (FUL). Vi har inga kex i skåpet, bara sådant som jag aldrig äter typ domino och Mariekex. Den enda chipssorten jag inte äter är Pringels så det kan vi ha en tub av, men det rör jag inte. Istället får jag hålla i mig i köksdörren för att inte nalla av...barnens lördagsgodis som de av någon outgrundlig orsak låter vara ifred allt tills lördan. Hur kan de? Sköna chokladstänger, färgglada godisaskar... De sparar ta mig tusan godis i flera veckor! Vem kan de brås på? Inte är det jag och jag vill inte snacka skräp om finaste maken, men han är ingen godisängel han heller om vi uttrycker det så. Åååh, sötasaker! Allt proteinbortfall har jag antagligen kompenserat med snabba kolhydrater och nu är jag fast i mitt patetiska beroende. Anonyma Sötsaksmissbrukare (AS) någon?

4 kommentarer:

linda sa...

"Hej, jag heter Linda och jag är sötsaksmissbrukare"

När blir nästa AS-möte? Jag anmäler mig på direkten. *smyger ner handen i skrivbordslådan och tar en bit fazers blå...*

Nina sa...

Hej, jag heter Nina och är också sötsaksmissbrukare, eller, egentligen chokladoman!!!!

Magdalena sa...

Och jag heter Magdalena, hej på er. Jag är sötsaksmissbrukare och nallar även jag av barnens lördagsgodis som lämnat i skåpet.

Ida sa...

En av de första tecknen på att man är SM (sötsaksmissbrukare) är att man sprider ut godiset så att det blir mera tillgängligt. Och sedan gömmer man pappret. Chokladomanerna räknas obönhörligen till gruppen SM, eftersom beroendet ofta eskalerar och sprider ut sig till andra områden. Typ chokladlakrits.
Och om man tjuvar av barnens lördagsgodis så har man fribiljett till AS möten.
Å, så skönt med ärlighet flickor. Vi har stigit ut ur vår godisgarderob!