lördag 21 mars 2009

Mera liv

...och dagen efter mitt inlägg så stegade jag in till blodtjänst, låg en stund på britsen med kanylen i armen och lät 450 ml vackert blod komma till användning för någon annan. Men nu kommer det häftiga, trots att jag inte äter kött så var mitt Hb värde huikeat 141. Jag måste ha varit trägen med min S-vitamin, sömnen alltså. Somnade strax före kl 22 igår och steg upp utvilad och vacker 7.15.

Och idag har jag skidat på isen, rensat i röran, städat och nu ska jag ut och bränna skräp. Märkväl, skräp som man får bränna.

En bra dag indeed.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vackra du! Har du fler tips på hur man kan höja Hb?

linda sa...

Sermanpå! Du besegrade rädslan igen en gång å belönades med vetksapen om att du har ett riktigt stålblod! (metall som metall...eller?) Vacker så!

Ida sa...

Lotta-> Jag vet faktiskt inte, spenat är ju bra men jag äter inte mera än andra av den sorten. Jag tror jag var lite underdrucken när de testade järnvärdet. Men järntabletter är aldrig fel!

Linda-> Ja, stålkvinnan personifierad. C´est moi :)