onsdag 25 februari 2009

Underverk med huvudvärk

Har dragits med en envis huvudvärk de senaste dagarna och eftersom jag är smått dum i huvudet så undviker jag värkmedicin in i det sista. Utom när jag har feber, då popsar jag dem som smågodis. Anyway. Mina ögon är så ljuskänsliga och eftersom solen har skinat som en galning idag och eftersom man måste ut då så har jag bitit ihop och lidit. Inte ens solglasögon har hjälpt speciellt mycket.

Besökte en klok gumma idag som stack ljus i mina och chixs öron för att få bort överflödet. När jag sa att jag hade pipi huvud erbjöd hon sig att sticka lite nålar i mig för att få bort smärta. Jag svarade lite småförskräckt nej och motiverade mig med att det gör så ont. Fast nu är jag lite osäker på hur smart mitt nej egentligen var. Kanske jag borde ha lekt nåldyna en stund för chansen att smärtan faktiskt ska försvinna är relativt stor. Tror jag åtminstone. Fast kloka gumman förstod (och tyckte säkert jag var lite småfånig också). När jag låg på britsen med ett ljus i mitt öra pajade hon mig istället. Jag är annars ingen pajningsmänniska men ibland känns det skönt att bara bli omhändertagen. En klok gummas varma hand på ens trötta panna kan göra underverk.

Och nu tror jag att jag ska ge panadol en seriös chans.

3 kommentarer:

linda sa...

jag har för det mesta nolltolerans vad det gäller huvudvärk å smäller in en värktablett direkt när ja känner huvudvärken komma smygande. Borde förresten inte spikmattan vara bra mot spänningshuvudvärk?

Å tack för senast! :)

Susann sa...

Du ska låta henne sticka nålar i dej nästa gång - det hjälper! Been there, done that :)

Ida sa...

Jo jag har spikmattat ivrigt de senaste dagarna, den gör underverk mot värk! Och tack själv :)

Förargligt att jag fegade ur, men nästa gång vet jag (förhoppningsvis)bättre!