söndag 8 november 2009

Yogasuprise!

Ojdå. Sov taskigt inatt, vet inte varför, och bestämde mig sorgset för att göra en mycket lätt lätt variant av söndagsyoga. Åt en lätt lätt frukost och skulle värma upp genom att beskåda en DVD med Shiva Rea som fina N har belånat mig. Nå, det gick som det gick och en timme senare sitter jag förvirrad och svettig på min yogamatta och undrar vad som hände? Tydligen kan jag inte bara titta på yoga, min kropp utför den iallafall. Känns konstigt, men på ett bra sätt. Energin har hittat sin väg tilbaka i min kropp och nu får dagen fyllas med göromål. Vardagsrumsgolvet ropar efter a good cleanup och efter det får vi se om det blir världens godaste Marzianopizza eller hembakt ganska ok pizza.

Trevlig farsdag till er!

4 kommentarer:

Nina sa...

Ja, det är ju lite konstigt detdär. Jag har också svårt att bara se yoga, det slutar ofta med att jag krumbuktar mej med nåt på mattan iaf. Eller så får jag för mej att börja städa och så yogar tv:n på för fullt :)

Yå sa...

Och så är hon så inspirerande miss Rea. Din yoga är ju en hel del hennes yoga också så det känns så bekant. Jag har ännu en mysko träningsvärk från onsdagen, nästan i skelettet. Men det blev bättre efter flowyogan i morse, känner mig förundrad över hur stark jag har blivit. Men höftena är ohjälpligt styva. Det får jag antagligen jobba med under många är framöver. Men återigen, jag har ju tid :)

linda sa...

Jag bjuder också på en Yogasurprise! Har nu tagit klivet in i yogavärlden... och ska trampa där åtminstone 9 gånger till. (köpte 10 gångerskort från yogacenter). :)

Å sa...

Å Linda! Nästa gång vi ses får vi utbyta yogaerfarenheter, wunderbar! I demand att du hör av dig nästa gång du är hemma så vi får planera in en promenix. *ser sträng ut*