söndag 1 november 2009

Söndagssnarvel


Marvellous söndag. Marvellous! Vaknade 7, men steg upp först en halv timmen senare. Jag låg och drömde vaken: byggde luftslott, rev dem varsamt, stapplade upp nya och tillsist fick de lösas upp i insikten att kroppen ville stiga upp. Vi hade en liten get-together med käraste systrar och parenteser i lördags och i köket väntade något som jag tycker är fantastiskt kul: uppstädning. Ingen ironi alls, jag gillar skarpt att städa upp efter en fest eftersom grunden oftast är lagd. In med det mesta i diskmaskinen, flytta runt möbler, lite upplockning och några snabba drag med dammsugaren - voila! Städat, snyggt och precis som jag allra helst vill ha det. Yogade ivrigt till stark musik, bland annat denna. Sedan sen frukost vid ett dignande bord fyllt av nybakade scoenes, ägg, jordgubbssmoothies och juice.
Sedan mera familj, nu var det vi som körde till mina parenteser och medan de andra åt köttsoppa in i byn spisade jag skivor och dansade i ett tomt föräldrakök. Sedan sopade jag lite för att vara till nytta. När resten kom tillbaka, min sjukSyster och familj med, spelade vi kort, åt svampsoppa med nybakat bröd och badade i en 94 grader varm bastu. Samvaro. Närvaro.
Nu sitter jag. När barnen lagt sig ska jag lösa sudoku och lägga mig klockan 10.

Imorgon är det måndag.

Inga kommentarer: