onsdag 18 november 2009

Ur mörkret i ljuset

Voi suck. Det är mörkt, barnen snorar och grisen lurar i alla hörn. Min småsneda rygg har snedat till sig och nu får jag ta telefonen i vacker hand, ringa naprapaten Mr D och slita ryggen på plats. Det är mörkt. Känner att jag måste hitta några ljuspunkter just nu, man måste skapa dem själva ifall de inte dyker upp. Egentligen vill jag ha en skön resa någonstans långt bort, men i avsaknad av sådana möjligheter så får man ta till det näst bästa. Myskvällar. Extra god mat. Kanske restaurangbesök (hit räknas inte Mäcken)? En ny Friends DVD box tror jag blir nästa inköp. Längtar efter att få skratta på mig.

Vad gör du för att hålla glimten uppe?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag spelar på min flöjt och barnen dansar i takt(?), vi tänder ljus i varje rum vi råkar befinna oss i, tittar på klipp från Astrid Lindgrens Värld på YouTube för att minnas den härliga sommaren, äter lite godis även om det inte är fredag, beställer tid hos ekofrisören för att göra sig själv glad och fin, lägger pengabekymren åt sidan(slantarna rullar in varje månad ändå),hälsar på vänner vi inte träffat på nån månad pga avståndet.
På söndag ska jag och öva julsånger med orkestern, DET är en ljuspunkt i min tillvaro :)
Jag tror jag hämtar en ny box på fredag, ca va?

M

Nina sa...

Precis som M tänds ljus vartefter hemma hos oss. Vi gottar oss åt pepparkakor (men tillsvidare bara av köpt deg, snaaart av egen deg) och äter lite choklad, mitt i veckan! Njuter lite, lite av att hundvalpsuslingen blivit något enklare att ha i möblerade rum. Hänger upp nya gardiner i vardagsrummet och petar lite förstrött på julgardinerna till köket. Struntar i blötläbbiga promenader i våtslabbet, yinyogar istället och tittar på Grey's Anatomy! Santosha. Allt går. Ljus till dej!

Å sa...

M-->Spelar flöjt, så vackert! Ser framför mig bilden, du sitter som en nymf i skir vit klänning och spelar medan barnen dansar runt omkring dig som älvor.Jo hämta på du bara, ca va! :)

Nina--> Tack för ljuset, det behövs. Själv komsumerar jag varm honungsvatten i mängd och massor, gott och aningen nyttigt. Vill man ha allt ur honung så ska den itne vara upphettad, men jag vet inte var man ska hitta sådant.

Tack för tipsen! Tror det blir konfekt dax snart...