torsdag 19 november 2009

denna dagen

Hemma med vad som föreställer ett sjukt barn. Imorse hostade hon oroväckande och hade feberbörjan. Blek, trött, medtagen och mycket ledsen när hon insåg att det inte blir något älskat lekis idag. Men sedan passade hon på att öva bakkullerbyttor i soffan och jag insåg att detta sjukande knappast är långvarigt eller särdeles allvarligt. Får se vad kvällen för med sig. Just satt hon tätt intill mig och lekte med en nål. Som den underbara mamma jag är så lyssnade jag inte riktigt på hennes pladder så det tog sin lilla stund före jag insåg att hon lekte med en...nål. Jag bad henne sluta, sa att nålar gör mig nervösa. På perfekt standardsvenska svarade hon mig:
-Men varför skulle nålar göra dig nervösa? De är ju inte ett dugg farliga, nu är du lite fånig.

Ja, det är jag väl. Men en nål inkörd i armen är aldrig speciellt skönt.

2 kommentarer:

Nina sa...

Sänder över lite kry:isar, lite värme och lite allt möjligt! Nålar är inte roliga alls, man blir allt lite nervös av dem ;) Mysunge!

Å sa...

Tack för kryisar och allt annat :) Det är knivigt med förkylningar, äldstingen blir så fort hostig och eftersom det onämnbara cirkulerar så ids jag inte utsätta henne för lekis just nu. Det är lite gränsfall, hon är för krasslig för lekis och för pigg för hemmaliv. Så då blir det hemmaliv. För säkerhets skull...