fredag 13 november 2009

massagemagi


Jag är ett måndagsbarn. Eller ett måndagsexemplar egentligen. Jag är lite sned och vind, allt är inte precis där det borde vara och det skevar och glipas lite överallt. Som ett charmigt gammalt hus ungefär. Idag har jag fått massage. En riktig ordentlig massage med grimaser och knutna nävar. Voi aj vad det gjorde ont men lika gott gjorde det i slutändan. Massören, tillika en god vän, konstaterade lite förvånat att hon aldrig sett en dylik rygg, en uppnosig kota stod ut på ett mystiskt sätt och när hon tryckte på området omkring såg jag stjärnor. Hon frågade om jag har skadat mig men det kunde jag inte komma ihåg. Jag får väl skriva upp det på måndagsexemplarskontot. Det ska bli intressant att do my yoga imorgon, se om jag känner någon skillnad. Kanske jag nu, sådär som i ett trollslag, flyger upp i sirsasana

2 kommentarer:

Nina sa...

Enjoy the flygtur ;)

Massage är så behövligt ibland, fast det "sägs" att vi yogisar inte ska behöva massage... Men beröringen - den är så himla viktig!!

Yå sa...

Oj då, min rygg var en riktig mess. Men där finns det skräp från årtionden tillbaka att ta hand om, yogan kan väl nätt och jämt bara fixa nuläget kan jag tänka mig. Kanske jag nollställde mig idag. Beröring är livsviktig! Höjer bland annat immunförvaret...