onsdag 12 augusti 2009

Winds of change

Jag har anat det i kroppen och sinnet i några dagar nu, jag är redo för en förändring. Shit vad skrämmande att skriva det, att se det på print. Och det knasiga är att jag inte vet vilken sorts förändring jag vill ha. Livet är bra vackert som det är, jag känner inte att jag vill bryta mig loss på varken det ena eller andra sättet. Men något är i luften. Jag håller på att tömma min kopp och det som finns kvar ordnas prydligt. Jag har ett behov av att se vad jag har, hur det ser ut och vad jag kan göra med det. Skolpapper har packats ihop och slängts, gamla papper och kvitton har gått samma öde till mötes. Gamla grejer har placerats i lådor märkta med loppis. Roligt men också vemodigt. Att se sitt förflutna, inte alltid det lättaste. Men nödvändigt.

Spännande höst, mitt hjärta sjunger.

Ps. en grophög har något att göra med en hög med kuddar som har en grop i mitten. Tror jag.

Inga kommentarer: