onsdag 19 augusti 2009

Surr och snurr

Nu har jag suttit två långa kvällar och komponerat ihop fotoalbum på dator som man sedan skickar in och får hem på posten. Enkelt, tänkte jag. Och visst, så kan det vara. Men jag sitter och knepar och knåpar in i det oändliga, det finns miljoner små detaljer att justera om man vill-och det vill jag. Men nu börjar sidorna vara fyllda och imorgon skickar jag in verket. En egen bok. Så vackert.

Massor av tankar snurrar runt i min arma skalle. Jag märkte idag att jag håller på att läsa tre böcker samtidigt, och har planer på att hämta en fjärde. Varför splittra energierna på så sätt, muttrade jag och satte tillbaka två böcker i hyllan. Vill vill vill. Måste lära mig prioritera. Fokusera. Meditera. Ännu mera. Jag lutar mig tillbaka i yogamoderns famn och andas. Tack tack tack för flowyoga, för styrkan, för uthålligheten. Styrk mig dagen sista lökskalet faller och jag står blottad inför mina egna ögon.