söndag 13 december 2009

Och den kom och gick

Och så har vi veckoslutet i bilder goa vänner. Och ja, det är dumt att jag inte får fixat dem sådär snyggt och propert men jag är inte särdeles fenig på just det området. Och så har vi inte de rätta programmen. Tror jag. Anyway, här kommer förklaringen på pix.




Chix har tillverkat 25 stycken huvuden som ovan. Tjugofem! Gissa hur mycket lego de fick i julklapp i fjol?

Jag blev trött på klottrandet och konfiskerade pappren. Så minstingen skrev på näsdukar istället. Detta ska föreställa öppettiderna i hennes butik.


Finaste maken fixade finaste bastun. Tro mig, snyggare bastu finns inte väster om Kukkolaforsen. Den värmde bra när köldgraderna ikväll visar på 16.

Nå nu syns det inte så bra, men när jag riggade upp tro, hopp och inbillningen så lös alla utom tron. Det tog jag som ett omen. Vilket det senare också visade sig vara när jag läste dumma uttalanden från en lokal präst.
Nå, det var det veckoslutet. nu har jag bara spurten kvar på jobbet och sedan sweet sweet jullov.













4 kommentarer:

Nina sa...

Scary med symboler, som säger något. Jag är faktiskt nästan lite rädd för tro, hopp och kärlek - fast jag har två uppsättningar i keramik i vårt kök. Hoppet och kärleken har jag inga problem med, men dendär tron... och så skriver du om din tro som slocknat. Iiik :)

Annars ja. Jag har ju ingen länk hit till dej on my sajt, är det ok om jag sätter in den?

Å sa...

alexandra---> Det är lugnt! Tack för svaret, det där blev jag rejält sugen på måste jag säga :) Tror bestämt jag ska prata med julgubben.... :)

Nina---> Jo länka på du bara. Ja sidu jag tror på omen, är man bara öppen så brukar det funka. Åtminstone i min värld ;) Så när tron slocknade och prällen betedde sig idiotiskt så fick civilregistret plötsligt en ny medlem. Nu är jag en uskoton tyyppi. Typ.

Susann sa...

Wow! Lyxigt med bastu - det har inte vi ännu. NÅN har sagt att NÅN ska göra bastulaven själv, men det ska int vara en vanlig utan en rundad, och nu har NÅN filat på designen i över ett år snart... Men det e ju bra att jag int måst ha hand om alla rummens utformning. Nån slags jämlikhet får det väl ändå va'! :)

Ida sa...

Hehe, Nån smidde också bastuplaner i typ två års tid innan Nån kom till skott så det verkar ta sin tid. Och det är ju viktiga grejer det är frågan om, om köktet är hemmets hjärta så är bastun hemmets själ :)