onsdag 23 december 2009

Jag önskar er en nöjsam jul


Klapparna är klappade. En julkaka är bakad. Imorgon blir det en enda hemmagjord maträtt (Janssons mums frestelse) och resten får Saarionen stå för. Gud signe Saarionen. Annars då? Tja, vad vet jag. Jag gillar min nihilistiska laissez faire attityd, fastän den kanske inte är så sann som det verkar på bloggen. Egentligen vill jag ha en Alexander och Fanny jul (utan barnagat då) men jag varken orkar, kan eller vill så då får det bli the next best thing. Och det är vad vi har nu. Jag är nöjd.



Ps. Ville egentligen publicera en julskändande bild på en Lindströms tomte som grillar ett barn men jag hittade inga sådana så ni får också nöja er med the next best thing. Moi.

3 kommentarer:

Nina sa...

Tack för pladder. Och åter pladder. Igårkväll. Värmde gott i hjärtebottnet. Mysigt har ni och jag kände mej som hemma i ert kök. Julen kommer och julen går!

Fast lite besviken är jag ju på Lindströmen som inte finns :)

Klem!

Å sa...

Jag är uberförtjust när människor känner sig hemma i vårt kök, sidu så ska det vara :) Och tack själv för pladdret, när ni åkt hem konstaterade jag a) gu´va trevligt! b) gu´va ja pratar mycket!
Jo, jag grät bittra tårar över the lost Lindström. Det skulle ha kronat hela julen. Hur var det? Det ska vara något sött, salt, surt och bittert. Lindsömmen skulle ha varit både surt och bittert. Tadaaa: balans!
Kram!

Anonym sa...

Vem vill ha lite Lindströms? ;) Here it comes!!!(på mail alltså)

Sis