onsdag 16 december 2009

Feelis

Well well, jingelbell. Först håller jag en lång och tråkig monolog över hur innerligt trött jag är på julen och allt blähä som hör till och sedan förvandlas jag till Jultomtens flitiga handygirl över en natt. Eller vad sägs om julkortspyssel, hemmagjord julgodis och tomtekjolar åt barnen sydda av julgardin fyndad på lopps? Jag fattar ingenting. Men barnen njuter som aldrig förr, de som är tokiga i att pyssla får nu sitta tillsammans med en glad och tindrande mamma som verkar ha återupptäckt en barnslig glädje som varit gömd alldeles för länge. För det är så kul!

Kanske det är så, bara genom att acceptera så kan förändring ta plats. När jag accepterade min aversion mot happy happy christmas så bereddes plats för något annat. Inget motstånd, total följsamhet leder in oss på nya banor? Eller så har jag bara blivit tillfälligt sinnesförvirrad och vaknar snart upp i fosterställning under en snötyngd gran sjungandes Nu är det jul igen för hundrande gången.

Dagens låt! Och nej, det är ingen jullåt utan en gammal goding från min fjortisperiod. Ursäkta mangan, det var det enda tillgängliga.

2 kommentarer:

Malin sa...

jisses va fliti du e! häälit me julfiilis. Nu ble ja rikti nyfiken på hur kjolarna sir ut :)å så lyckas du plocka fram jumper OH.MY.GOD. mina stoora idoler i högstadie, ja minns hu överlyckli ja va då di va ti popkalase å ja fick en av alla mina jumper skivor signerad :)

Ida sa...

Flitig och flitig, låt mig säga såhär: dammråttorna dansar kring julegranen lagom till jul med den här farten :) Men! Mer julkul - mindre julmartyr. Ja! Jumper var så mysiga, rappningen i tonårsrummet rasade ner i kakor när jag och Lena diggade.