måndag 5 januari 2009

Nytt rufs


"Då kommer dom tassande. Rufsiga och lite gnälliga." Det är Gittans gråvargar det, som står och trycker bakom träden med sina lysande ögon. Så kände jag mig igår när jag kom hem från yogan, rufsig och gnällig. Jag är mest arg när jag yogar. Och jag vet inte ens riktigt varför, jag blir bara sur och ilsken. Tänk om det kunde förändras till...kul och pilsken?


Idag har jag dock varit till frissan och kapat av lite hår. Som vanligt blev mitt hår snällt och lydigt just före jag skulle ge mig iväg. Det glänste och svängde sig precis som jag vill ha det, nästan som om det ville säga: snälla, jag lovar att uppföra mig. Klipp inte av mig! Men det gjorde jag ändå givetvis. Eller inte jag då, men vackra M tufsade till mig lite. Och så pratade vi förstås. Om livet, filmer, karlar och barn. Ikväll ska jag och finaste maken titta på Dark knight. Imorgon ska jag på jobb.


Dagens kovnersation:

Jag:- I Larsmo finns mytsi båna. He säkert kul me mytsi knatta.

Äldstingen:- Jå, men om vi sku ha mytsi båna, tå sku du måst laga mytsi mat mamma. Å he vill int du.

Jag:-...ne....

Inga kommentarer: