torsdag 22 januari 2009

Döda mig mjukt

Oj oj vad jag diggade dem när det begav sig. Spelade nästan sönder mina små högtalare nere i tonårsrummet. Basedrum fick kaffekopparna i övervåningen att taktfast hoppa omkring på köksbordet, mamma skrek i falsett att jag måste sänka volymen men jag hörde inget. Å så sjöng jag med. Ylade från mitt sextonåriga hjärta, inget visste jag men det hindrade mig inte från att tro. Så när jag läste att Obama också diggar dem kunde jag inte låta bli, blev tvungen att tuba dem. Varsågod.

2 kommentarer:

linda sa...

åhh.. så cool musiksmak du hade! Som 16-åring var jag mitt inne i min heavyfas å diggade stratovarius, sentenced och nightwish där hemma tills föräldrarna fick spader. Har på känn att Obama inte diggar min dåvarande musiksmak så värst mycket... :)

Ida sa...

Har, egentligen. Gillar dem ännu. Å, jag kommer ihåg när du hade din heavyperiod! Och så kommer jag också ihåg vad du diggade före nightwish med flera. Säger namnet Nick dig något... :D