söndag 18 januari 2009

I mina drömmar


Mina drömmar innehåller allt en drömtydare kan önska sig, intriger, jakt, öde hus, båtar stora som enorma flyttblock som jag aldrig kommer ur. Men morgonens dröm var verkligen något alldeles extra. Ifall jag bortser från små petitesser som att jag råflirtade med Alexander Stubb, banade väg genom brännässlor, pratade med en gamma gumma med protes samt blev omringad av väldiga virvelvindar så hade drömmen en vidunderlig avslutning. Efter att (i drömmen då) hade spelat ett dataspel i en stor taxi med en icke-funktionabel fjärrkontrolll så steg jag in i "min" yogaschala i Jakobstad. Där satt alla med korslagda ben och log vänligt åt mig, vissa kände jag och andra inte. En äldre dam, som jag känner "på riktigt" satt med en stor plansch i handen som bland annat föreställde alla chakran. Hon vände sig mot mig och sa med varm röst:

-Åsa, du är som ett stilla regn efter en lång sommartorka.

En komplimang (fastän en ganska udda sådan)! I en dröm! Nu verkar ju detta lite skrytsamt, jag är medveten om att detta är Österbotten, men ändå vaknade jag med ett leende på läpparna. Detta ska jag hålla i minnet när jag känner mig taskig och elak (något som händer tio gånger om dagen eller så)


Dagens tänk: Do what you wanna do. Fuck the rest.

Dwayne i Little Miss Sunshine

Inga kommentarer: