fredag 2 januari 2009

Dansutmaning

Nytt år, nystart. Denna förmiddag har jag suttit framför datorn och skrivit mig ur en bokklubb och sagt upp en prenumeration samt avbeställt två böcker. Uj vad det känns skönt i själen, mindre måsten och mera tid över för sådant som jag verkligen vill göra. Men min CDON beställning är ännu intakt, jag väntar som ett barn på julgubben på att få min latinomusik. År 2009 ska gå i dansens tecken har jag tänkt. Och ja, jag ser ut som en groda i en mixer men det är det ingen som bryr sig om här in the woods. Och eftersom finaste maken inte dansar så gör jag det ensam, eller med chix, eller varför inte med skurborsten. I min väna mors ungdom dansade man, diggade hejdlöst till musik och svettades tillsammans. Numera är det väl kanske inte lika vanligt, men det går det väl att ändra på. Så, dra av er byxorna och alla stickade tröjor och dansa hejdlöst i kalsonger och t-shirten som är gammal och urtvättad. Efteråt mår man toppen och leendet sitter i heeeela dagen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jamen ja! Här dansar vi också en hel del! :)

linda sa...

Visst! Ett nytt år är ett ypperligt nytt tillfälle för ett nytt projekt. :) Vad årets projekt (eller iallafall det första projektet) skall vara för min del har jag ännu inte bestämt... men tids nog dyker väl nån tanke upp å då e d bara att hoppa på den! Dansa vidare du, å ta dammtrasan med nån gång, så ska du se att huset blir lika skinande som ditt leende efter en förlösande dans! :)

Ida sa...

Lotta---> Dans är kul! Och svettigt. :)

Linda---> Ja precis som vi konstaterade så är det nya året ypperligt för att påbörja något annorlunda och förhoppningsvis trevligt. Sidu, vår stereo finns i vardagsrummet så där hörs musiken bäst. Det betyder att det är minst damm just där. Vinden är alltså ett riktigt dammhål... :O