fredag 26 februari 2010

Veggohotet

Tadaa! Två dagars internetspaus här hemma. Har bara kollat av e-posten på jobbet (ifall någon viktig skulle ha ett viktigt ärende till mig, typ att jag vunnit 1000000 euro) och that´s it. Det har varit intressant att pejla in egots reaktioner när det inte får som det vill, alla ursäkter som dyker upp i huvudet som försöker få mig att ta till tangenterna. Sedan vet jag inte egentligen varför jag envisas med att nu som då ge upp saker bara för att sakna. Jag tänker mig att jag motionerar min karaktär. Men vad jag ska med den vet jag ärligt talat inte.

Dagens hot i föräldravärlden:
Minstingen fick plötsligt för sig att inte äta broliersåsen som jag kärleksfullt (nåja) tillrett.
M: Ne jag vill int äta.
Jag (med ansiktet fem cm från hennes ansikte): Då äter du vegealternativet vilket är cous cous wook med färska grönsaker.
M äter snabbt och smått förskräckt upp sin mat och smiter från bordet.

Mellowfriday

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vegealternativet låter gott! Yes please! Kontrast till vårt ståendebord idag; chips, saltapinnar, wichy, guljaffa, blåbärssoppa, jordgubbar och iste. :/ Fast ganska skönt att inte behöva koka mat idag. Mommos catering försåg oss med köttsoppa igår. Och moffa fungerade som sällskapsgubbe idag! Tacka vet jag mammor och pappor!!

Sis

Ida sa...

Jo de är till nytta! Moffa tog hand om kids i onsdags när jag yogade.