fredag 12 februari 2010

Love love love


Fiesta a friday
Får man ens fråga; firar ni vändagen eller valentindagen? Som den obotliga oromantikern så måste jag givetvis svara nej och nu när jag dessutom trivs och mår i mitt köpstopp* så kan jag helt enkelt inte bära hem tre fula hjärtanallar åt la familia. Men en påse med hjärtagodis lurade chix mig att köpa åt deras far & min man. "Tå blir no pappa glad" sa de och tindrade med ögonen. Så det kan jag gå med på.

Sedan återstår bara fredagsfeelis goa vänner. Kärleksfredagsfeelis.

*som den slöa snikna jävel jag egentligen är

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Nej här firar vi absolut inte nån vändag. Lööv och vänner i all ära, men vändagen har blivit så kommersiell att jag i ren protest väljer att ignorera den. Förr i tiden var det väl roligt att köpa små nallar åt sin dåvarande pojkvän och kompisar, men nuförtiden blir det som hos er - en lösgodispåse(3,95€/kg vid Minimani nu denhär helgen på tal om att vara ekonomisk)åt maken medan vi andra som strejkar tittar längtansfullt på.
Ha en skön helg!

Nina sa...

Strejk hos oss också! På sin höjd en kladdkaka. Löööv och kärlek, inte pengar!

linda sa...

också här strejkas det. Nåja, nån extra puss kan jag väl bjuda K på... :)

Ida sa...

M, Ni & L ---> Jag tror inte att någon skulle ha vågat sticka ut hakan och säga att de faktiskt firar vändagen med pompa och ståt och att vi är ena tråkiga kärlekssabotörer :) F.M gav en berlock åt mig imorse, men så är det vår förlovningsdag också. Godis, kladdkaka och pussar låter som ett bra sätt att krona denna sköna söndag!