måndag 22 februari 2010

Måndagsmorgon


Snorigt barn + måndag = VAB. För de lyckligt oinvigda så betyder det att jag är hemma med sjukt barn idag. Har spenderat tid på fejjan och kollat in lite bilder som en klasskompis från waaaay back har fotat. Han har typ rest jorden runt verkar det som och har dessutom bilder av ypperlig kvalitet på sin sida. Så utan att ha förflyttat mig alls har jag varit i London, Singapore och Paris. Jag blev riktigt glad av bilderna, känns fantastisk att få uppleva andras resor på detta otvugna sätt. Nu när jag lyfter min blick och kikar ut genom fönstret ser jag snö snö snö. Dessutom snöar det så det blir väl att bege sig ut på eftermiddagen och göra det som krävs av en husägare som inte vill bli insnöad. I princip kunde väl också jag befinna mig på Kuala Lumpur, men jag är var jag ska vara. I allt det vita, tillsammans med en förkyld tös, med en dator på ett smuligt köksbord.


Jag är på min rätta plats.

2 kommentarer:

Nina sa...

Det är så skönt att höra någon annan säga "jag är på min rätta plats". Så känner jag ju också, inte varje dag, men för det mesta. Jag är glad att jag kommit hit, det går så mycket lättare att leva då.

Ida sa...

Inte varje dag känns det så, men överlag. Och det räcker.