måndag 8 februari 2010

Morgonstund...

Visste ni att himlen inte alls behöver vara svart klockan halv fyra på morgonen? Nej då, den kan vara vackert rödfärgad av någon kosmisk orsak jag icke fattar. Aj varför jag är vaken, frågar intresseklubben artigt. Tja, jag somnde strax efter halv tio och vaknade halv fyra när minstingen smågrät. Pajade henne försiktigt en knapp halvtimme och när hon äntligen somnat så var jag stickvaken. Och så har jag förblivit. Och kommer antagligen att förbli ända tills det blir dags att stiga upp om 1½ h eller så. Så det blir kanske en liten lur på dagen.

Har en härlig helg bakom mig med lite party, solskenspromenad med FM (finaste maken alltså) och soppa med vän. Lovely, baaara lovely. Har på känn att nästa vecka kommer att fortsätta i samma tecken. Jo, det kommer nog att bli så.

Må gott Måndag!

2 kommentarer: