torsdag 1 oktober 2009

Trött torsdag

Pain pain pain. Med en ironisk underton.


Blä blä blä. Är inte en dugg fransk idag, bara allmänt rostig och...blä. Ont i huvudet, ont i kroppen, ont i halsen. Och det sura är att jag inte vet om det är detoxen eller bara en sketen förkylning. Det känns liksom bättre att tro att det är avgiftningen som gör susen. Glamorösare. Det finns absolut inget glamoröst med en förkylning.



Eller så är det torsdagens fel. Nu när jag tänker på det, förra torsdagen skrev jag ett jämrande inlägg om min ovilliga inställning till livet och hushållet. Idag är det torsdag. Och jag vill återingen bara ligga på soffan och spotta i taket. Inte lägga in gröna tomater som var den ursprungliga planen. Och! Torsdagen innan fick jag feber.



Feck. Blame it on the torsdag baby. Piggar upp mig med bra musik.

Inga kommentarer: