tisdag 13 oktober 2009

Ödmjuk

Sällan är man så otroligt tacksam över att bo i ett land som Finland som när ens barn blir sjukt. Nu har vi inget allvarligt som snurrar i familjen, tant doktorn ska få kolla upp minstingens lungor så hon inte går med en elak lunginflammation, men ett besök hos en läkare är egentligen inget att ta för givet. Som den 2000-tals mamma jag är har jag förstås googlat symptom och sjukdom och med sorg läst att just pneumonia skördar miljontals liv i fattiga länder. Jag behöver knappast oroa mig för det, läkaren får lyssna och ta ställning och jag får följa hennes råd. Minstingen får dricka lindrande téer och äta vitlök och om doktorn så vill: inta medicin. Lilltösen får vila i en sval mjuk soffa, titta på teve och dricka ekologisk juice medan två föräldrar stryker henne över pannan.

Vi är mycket mycket lyckligt lottade.

Tack

2 kommentarer:

Nina sa...

Tack!

Ida sa...

Läs ovanstående kommentar ;) ;) ;)