onsdag 15 juli 2009

Tävlingstajm!

Alla bloggar med självaktning har tävlingar, om jag förstått saken rätt, och nu är det dags för min formidabla tävling som bär det spartanska namnet "Gissa hur många palsternackor som jag kommer att skörda i höst" Jag kan ge er det tipset att över 20 stycken bör ni inte gå. Och var för all del inte blyga, ental mottages också utan att juryn blir sårad. Och priset kan man inte heller rynka på näsan åt: middag med min stökiga men ack så kärleksfulla familj! På bordet tronar vegelasagne tillredd på just palsternacka och annat gott. Och vad är en middag utan efterrätt: fryst cheescake med förhoppningsvis färska bär. Jag är inte knusslig, vill man får man gärna ta med sin eventuella familj. Men inte hela släkten. Vårt frimärksstora kök rymmer inte mer än typ 10 personer.

Så sätt igång och gissa!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Fem!

Ida sa...

En mycket kvalificierad gissning min vän. Den som väntar får se!

Magdalena sa...

Jag drar till med 9 stycken!

linda sa...

Kaj här gissar på sju och jag själv drar till med 11... middagen är så gott som vår... eller?? :)

pia sa...

Jag gissar 13!

Ida sa...

Vackert vackert! Jag är själv riktigt intresserad av resultatet, speciellt eftersom jag inte har kunnat rensa landet ordentligt då jag inte vet hur palsternacksblast ser ut. Iddes inte säga det före tävlingen, hehe. Jag återkommer senare i skööördetider