lördag 4 juli 2009

Burn baby burn

Trodde jag skulle åka hem tidigare från ett bröllop för att hämta hem en ynklig minsting. Istället hittade jag en glad och frimodig tös med pjamas och ambitioner att sova över hos fammos.
-Hej då mamma, sa hon när jag kom in genom dörren.
Eftersom jag redan tackat för mig och lämnat festen så kändes det avigt att återvända. Typ "Hej, jag kom tillbaka. Var är tårtan?". Nu sitter jag hemma, mol alena och shoppar cd skivor på nätet. Nej inte Östblocket, det får bli i höst när det passar att äta en mustig rysk grönsakssoppa med balkansk musik på i bakgrunden. Nu beställde jag Beatles, Sam Cook och Absolute Disco. Jag ääälskar disco! Det är så himla synd att jag redan nu är lång som en stång, min dröm är att få dansa i höga slingriga remsandaler och paljettklänning på ett golv som blinkar och väggar som överöses av discokulans glitter. Livet blir så fartfyllt av disco. Det går inte att gråta när man lyssnar på disco.

Nu har tårtan smält så pas bra i magen att det går att yoga tror jag. Sedan blir det böcker och nanna kudden. Får se om jag blir uppväckt mitt i natten -inte av gråtande barn utan av en man som vill hem.

Inga kommentarer: