fredag 31 juli 2009

Febrig

Överansträngd. Hur i all sin dar gick det till? Fick feber på måndagskvällen, några otrevliga timmar med yrsel och allmän taskig feelis. För mycket på för kort tid, sa finaste maken klokt och jag vilade. En liten stund. Undrar om jag någonsin kommer att lära mig att chilla? Älskar att jonglera med massor av bollar, speedar på från bittida morgon till sena eftermiddag. Är en prestationsjunkie, självförtroendet stiger när jag gör och dalar när jag är passiv. Därav mitt problem med att stilla mig själv i avslappning och fåfänga försök till meditation. Både tankar och kropp sprittar och jag har lättast att lugna mig efter ett svettigt yogapass. Då känns det som om den energin som alstrats blir till en bestämd fårhund som ringar in alla bräkiga tankar och håller dem i schack.

Imorgon ska jag och några andra vackra människor sköta om serveringen på ett bröllop. Annars går tiden åt att ordna upp mina tankar och det som är mitt liv. Det är inte så drastiskt som det låter. Jag ska städa, röja och älska.

Inga kommentarer: