onsdag 1 juli 2009

Let´s talk about heat baby

Smälter som en långsam isbit i värmen. Drömmer om att kapsla in hettan för att sedan plocka fram den när vi har 18 grader inomhus i vinterkylan. Sweet thought, men tyvärr. Hettan är påträngande men förgänglig. Och egentligen tar jag det inte så värst hårt, har tvättat mattor, bakat bröd och jobbat lite. Fast inte på samma gång. Och så är jag så glad åt alla stora fruktiga nektarinaskar som frestar i butikerna. Lovely.

Dagens finaste komplimang (på finska dessutom men jag översätter):
- Det märks att du utövar yoga, du är så lugn och fokuserad.
Jag log och kände mig glad och iddes inte säga att mitt "lugn" egentligen är utmattning och soon-to-be-värmeslag. Trettio grader inomhus har den effekten på mig.

5 kommentarer:

Nina sa...

Skratt! De senaste dagarna har nog ingen kunnat beskylla med för att vara lugn och fokuserad - jag blir alltid stingslig och inåtvänd när semestern närmar sig. Det är som om all luft går ur mej och jag orkar inte ens sätta på det "tekohymy", som jag annars klistrar på varje dag på jobb.... MEN imorron kl.16.00 prick så titulerar jag mej ledig och ansvarslös ;)

Unknown sa...

Nu ska du få höra det från mig också: Du är lugn och fokuserad, Åsa.

Unknown sa...

(Trött och het är även jag förresten. Nektariner, ja ja JA!)

Ida sa...

Nina---> Ja nu är du lös och ledig. Hoppas du får en hääärlig semster!!

Lotta---> :) Du är snäll du. Det beror väl på, antar jag. Trycker man på alla de rätta knapparna så blir jag ilsken som en lättretad doberman. Men lugnet finns. När jag förmår vila i mig själv. Och nektarinerna är min senaste last. Snart snart invaderar persikorna...

Unknown sa...

Dessa tider kan jag bli nästintill Farlig, men lugnet finns i mig också – just nu nånstans i ett hörn på hormonpartyt och försöker ta plats. Mmm, persikorna! Vad vi ska frossa!