fredag 3 juli 2009

The life

Ibland så händer livet och allt blir 1) mera utmanade och segt eller 2) underbart glittrande vackert. Tillvaron ställs på ända och man blir rufsig i bolllen. I maj så hände livet med finaste makens fot och existensen blev lite mera tungrodd för en stund. Men såhär på andra sidan stranden med perspektiv i kikaren så blev vi många erfarenheter rikare och fastän det ser lite kufiskt ut när han springer så ser själva gången bara bättre och bättre ut.

Igår hände livet och allt blev alldeles underbart vackert och härligt. Själen dansade till ljudlös musik och jag gjorde ordentliga glädjeskutt. Så vad var det som hände, kanske ni sitter och muttrar. Typ kom till pointen!! Något helt oväntat och ovanligt. Sjuksyster L ringde och frågade helt kallt om jag har tid och lust att resa till Sverige om ett par veckor. Jag trodde att hon skulle dit med ambulans (hon kör sådana) och ville ha sällskap och sökte febrilt efter ett mycket snällt sätt att avböja. I mitt stilla sinne blev jag dock fundersam på varför jag skulle åka med, de är ju alltid två i bilen och borde jag inte ha rätt utbildning för att ens få följa med? Nej det var inget sådant. Hon, denna underbara människa, har vunnit - åt mig - håll i er:
En fribiljett, ett s.k pass, till en yogafestival i Jämtland!!!!!! Jag ska åka till Sverige och prova på flera sorters yogaformer för lärare från alla håll och kanter!!!!!! Lilla jag, lilla jag och fina yogalärare.

*dansar en lyckodans i vardagsrummet medan barnen stirrar misstroget*

2 kommentarer:

Nina sa...

Underbar syster du har!!!
Så var vi där igen... detdär med att saker sker när de ska ske :) Samtidigt som jag är så aaaavis så öronen håller på att bli gröna, så ser jag jättemycket framemot att få höra om allt du kommer få vara med om!
G.R.A.T.T.I.S!!!

Ida sa...

Javisst är hon! Jo det konstiga är ju att jag har pratat och drömt om en yogaresa en längre tid (det vet du ju) men det har stannat där. Nu är det tydligen dags. Hoppas inget kommer emellan, jag är en sådan realistisk praktiker och vågar knappt tro att det är sant förrän jag är där. Och du kommer att få höra allt! T.A.C.K!!