tisdag 7 juli 2009

Skumt gräs

Blev tvungen att tända lampan i vardagsrummet, så pass skumt är det ute nu när det regnar. Men regna, det både får det och måste det. Är trött på att vattna grönsakslandet. Salladen har spruckit, hittade den bland mängder av ogräs. Försvarar mig med att jag inte vågat rensa ordentligt på ett par veckor eftersom jag inte ser skillnad på planterade grejs och ogräs. Det visar kanske följande händelse med pinsam tydlighet: jag höll på att riva bort ogräs runt salladen, slet imisstag bort ett par blad från salladen och bestämde mig för att tillämpa icke-slösa metoden. Alltså stoppade jag in bladen i munnen, tuggade, svalde... och insåg att det jag åt absolut inte var sallad. Utan något annat, hoppeligen ätbart. Finns det månne giftigt ogräs? Jag har faktiskt haft lite ont i magen sedan dess och det skulle ju vara skönt att ha något annat än PMS att skylla på.

Nu ska jag läsa medan regnet smattrar på plåttaket.

Inga kommentarer: