tisdag 2 juni 2009

Spinkig


Nå nu mina vänner, är jag i ypperlig beach 2009 form. Och fullständigt detoxad också. Vad har jag gjort? Tja, blivit drabbad av en rivig sort av maginfluensa. Tycker att det är nästan lite kul, jag har knappt varit sjuk i vinter trots att skolbarnen däckat i både det ena eller det andra. Men första sommarlovsdagen så... Ännu ett bevis på min tröghet kanske.


Annars allt väl och småstressigt. Stora tösen fyller på torsdag, ska ha kompiskalas på fredag och släktkalas på söndag. Detta är ett ypperligt tillfälle att skala av allt extra, jag varken orkar eller vill baka något extra nu och kryckisen orkar inte balansera så länge på ett ben för att få ihop till en kaka. Så då blir det glass, köpta transfettkakor och bullar från frysdisken vid Halppis. Och har gästerna tur så har jag dammsugat. De får ta det som man har det, det är ju ändå bara tjocka släkten och V's kompisar tror jag inte bryr sig hur det ser ut barar de får obegränsat med popcorn.


Söjs lejs.

Inga kommentarer: