söndag 7 juni 2009

Framtidsjag

Uppdatera sjutton gånger och voila- tekniken lever igen.

Ett kalas överstökat, ett kvar: kompiskalaset på onsdag. Håller tummarna att vädret är någotsånär så alla kids kan vara ute. Tänkte agera lektant tills nyblivna sexåringen schasar bort mig. Kommer säkert att bli en nosblötande tonårsmamma från hell som med nybakade bullar och saft på bricka i högsta hugg vill i teenesarnas rum när de har pojkvänner på besök.
-Mamma stick iväg!
-Men jag har saft och bullar på bricka! Släpp in mig så kan vi spela dataspel tillsammans.

Imorgon ska kryckisen till sjukan och plocka bort stygn, ska bli intressant att se (inte för att jag bokstavligen tänker titta på eländet) om allt verkar bli bra. Det är ju lite senor och jox som ska läka ihop på rätt sätt, så. Sedan ska vi luncha tillsammans, ensamma. Bara jag, han och hans eviga följeslagare the krycks. Ska bli riktigt trevligt. Tror jag ska donera lite blod och liv på samma gång, ifall de dzilldar det. Jag är mitt i en sprutrunda just nu, ska göra mig mera immun mot TBC och det kan hända att jag förklaras ogiltig som givare. Ska se vad de säger.

Ha en underbar vecka alla fina vänner!

2 kommentarer:

Nina sa...

Grattis till 6-årsmamman ;)
och så måste jag få skicka en tummen-upp åt min yogavän, som var så glad i tidningen!!

Ida sa...

Jo jag var verkligen strålande glad, gladast av alla konstaterade jag genast. :) Och tack, det känns riktigt bra att vara sexårsmamma.