fredag 29 maj 2009

The deal

Jag trotsar tekniken, den modiga kvinna som jag är. Igår dealade jag och kryckisen - han får kommentera min körning i utbyte mot att han yogar med mig två mornar i veckan. Han blev överlycklig och ville helst att vi skulle ta en runda genast. Det fanns tydligen sååå mycket han ville lära sin körsligen obildade fru. Att han blir tvungen att stiga upp 5.30 två gånger i veckan tycktes inte störa honom alls. Kanske all värkmedusin han äter har börjat spränga hjärnceller.

Jag blir dock tvungen att köpa en yogamatta åt honom, min får han absolut inte ta. Borde köpa en ny åt mig själv också, har snart yogat sönder den jag har. Sedan finns det en liten orolig del av mig som hoppas att han inte genast blir så yogafrälst som jag är, isåfall borde han givetvis ha samma möjlighet som mig att yoga inför en riktig instruktör. Inte bara med en amatör som mig. Kanske jag borde byta ut yogalektionerna (som också är helig ensamtid för mig) mot något annat. Typ massage, eller mattvättning tre år framöver.

2 kommentarer:

Aislin sa...

Haha, ni är bara för underbara :) Kram på dig och benstarka hälsningar till kryckisen!

Ida sa...

Kram tillbaka! Idag är vi inte så härliga, minstingen spyr och den andra håller på och bli snorig. Men så är det bara ibland. Tack och lov att de är så stora att de ganska långt fixar sig själva!