torsdag 25 juni 2009

Samlar mig

Puh, nästan för varmt i solen. Belönar mig själv för ogräsrivningen med en stunds inomhusvarande framför datorn. Lovade kids att vi ska cykla till byn och köpa glass och jag behöver samla lite energi före.

Njöt av villaliv igår. På kvällen badade vi bastu och kids spenderade en låång stund i vattnet. Eftersom det är ganska grunt och jag är ganska lång så iddes jag inte plaska tillsammans med dem. Istället stod jag kvar på gräsmattan/stranden och insåg plötsligt att kroppen ställde sig i bergspositionen. Ska jag yoga här och nu, frågade jag mig själv lite förvånat. Tydligen. Spontanyoga framför vatten medan kvällsolen lös bakom trädtopparna. Grannarna mittemot potten fick dessutom sitt kvällsprogram serverat. Det bjuder jag på.

Skugga önskar jag er!

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Det här är så bra! Spontanyoga är så skönt, man bara börjar på utan att veta om det egentligen, sen blir det hur bra som helst.
Skulle vara roligt att kunna solhälsa ute på terassen nån kväll, bara inte det vore för de där tusen andra som vill medverka PÅ mig och inte bredvid mig. Det är sommaryoga.

Nina sa...

Underbara spontanyoga, som bara kommer till en. Det är som om någon yttre kraft precis vet vad man behöver :)

Ida sa...

M&N---> Man följer kroppen istället för tvärtom. Tankarna är nollställda och yogan får möjlighet att smyga sig på. Precis som myggorna om det oturas :D