söndag 8 februari 2009

Angstsöndag

Sällan söndagar är tråkiga, idag är det ändå lite tröögt. Fast finaste maken bakar bullar som så småningom ska bli gräddade. Alltså, fyllda med grädde. Haha. Jag tror att min söndagströghet beror på att jag fick städat ett ångestskåp i köket igår. Jag har spanat på det ett par veckor och igår satt jag plötsligt framför skåpet och sorterade. Barnen förvarar pysselgrejer och teckningar på detta ställe och jag gillar inte alls att slänga bort en del av deras alster. Fast jag är så illa tvungen, jag har produktiva barn och ifall jag inte rensar i röran så drunknar vi snart. Men. Nu när skåpet är städat så dyker nästa fråga upp: när tusan ska jag ta mig tid att fixa chixs album? Det är ju dit ett urval av deras alster ska hamna, med prydliga anteckningar om datum, förklaring till vad bilden föreställer osv. Så istället för att ta itu med det så blir jag passiv och gnällig. Strategiskt, eller hur.

Imorgon: ny vecka och ny bokstav

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag hade i ärlighetens namn lätt att identifiera mig med det här. :D