söndag 15 februari 2009

Söndagssynd

Jo jag vet. Jag är mest som en övervintrande 40 + are med förlegad etik och moral. Därför kände jag mig så själaglad när jag gillade Lady Ga ga's hit Pokerface. Det finns hopp äver för den skruttigaste tant, tänkte jag euforiskt och bestämde mig för att vara riktigt extrem och kika på musikvideon. Nu har vi inte MusicTV eller någon annan musikkanal för den delen, så jag är ganska oskyldig på den fronten. Men ändå, snälla söta vän!! Sluta åma omkring i snortighta lackkläder och porra dig framför kameran! Varför måste unga, vackra och säkerligen ypperligt talangfulla tjejer medverka i värsta p-rullen bara för att få ut sin musik? Eller är det bara jag som är... gammal och förlegad?

Sign.
Moraltanten

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vi borde jämra oss över en kopp hälsote nångång snart!

Ida sa...

Låter toppen, vi kan sitta och föfasa oss över ungdomens förfall. Typ ;)

Unknown sa...

Japp, inte över drycken. ;)

linda sa...

Du, det kan också bero på att låten har ganska mycket 90-tals disko över sig. Så när du tror att du snappat upp nåt nytt å fräscht så är det egentligen din egen ungdoms diskodans du minns... ;)

Erkännas bör att jag också är förtjust i låten. Fast jag har inte sett musikvideon... så moraltanten i mig slumrar än.

Ida sa...

Aha! Det är alltså technotonåringen i mig som tillfälligt har tagit över. Kvällar av osäkert dansande (om man nu kan kalla det för det) på diverse discon. Finnar, pinnsmala armar och förundrade ögonksat på stupfulla ungdomar (technoeran kom före min alkoholdebut). 90-talet is so back! Undrar var jag har mina cykelshorts?