måndag 2 februari 2009

Sickos

Nej jag ska inte behandla bloggen som min personliga spottkopp. Låt mig bara säga detta, de har ännu feber. Och fastän jag står på mina feberfria ben så börjar tålamodet sakta nötas ner. Men som jag sa åt syrran, jag är inte bitter.

Och hur skulle jag kunna vara det, Desperate Houswives på teve och allt. Dessutom handlade jag c-vitamin i lösvikt i hälsokostbutiken idag. Spännande. Så imorgon blir det max bifidus, D-vitamin, C-vitamin, zink samt pollenkorn i gröten. Järn och B-vitamin i en praktisk kapsel till efterrätt. Mina livbojar i ett småstormigt virushav.

4 kommentarer:

Nina sa...

Ohmygod, vilken seglivad variant som bosatt sig hos er!
Massor av uppmuntringar och elektroniska antioxidanter kommer här!

linda sa...

hur ser c-vitamin i lösvikt ut? Krya på familjen, men ids du inte dra på dej den där basilusken, den verkar inte alls trevlig!

linda sa...

Och ett orka-tips: gå ut en stund i det härliga solljuset nu när solen äntligen förstår att titta fram! (med hopp om att den tittar fram där på Krombianska slätten också å inte bara här!)

Ida sa...

Nina---> Elektroniska antioxidanter! Kan man strö ut dem på gröten måtro... :)

Linda---> Gult och supersurt. Häller det i gröt och smoothies. Inbillar mig att det är mera kraftfullt när det är i pulverform. Jo, jag prmoneixade i solen idag, fick en rikig D-vitamin dusch!