fredag 7 januari 2011

varning! mamma på vift!

Få saker ger mig prestationsågren som när FM säger att han och chix inte kommer att vara hemma när jag väldigt sent om cider kommer hem. Alltså, alone eveningtime for mrs Moi. För: vad ska jag göra vad ska jag göra som kan kompensera alla kvällar som jag bara anpassar och anpassar mig?! (med anpassar menar jag att jag slösurfar eller läser böcker medan barnen tillverkar konfetti). Nå. Nu är jag ensam och vad har jag gjort? Slösurfat. Läst lite bok. Och poppat popcorn som jag tänker äta upp aaaaalldeles själv haha! Måste äta snabbt bara, jag är inte säker på när anhanget nej vad säger jag mina små älsklingar kommer hem. Kanske jag kan sluka poppisar och lära mig nya tevetekniken på samma gång? Jag är nämligen ett steg efter nu då jag inte riktigt orkat inmundiga nya fiberboxens krångliga instruktioner och så kom FM hem med en ny teve med x antal fucking funktioner. Illa illa. Tänka sig att det tillochmed blivit så att barna fixar tevebiffen medan jag biter sönder soffkuddarna av ren frustration.

Ja. Så får det bli. Popcorn och teknik.

Inga kommentarer: