fredag 21 januari 2011

prosit


Fulförkyld på en fredag, livet blir inte mycket bättre än så. Det finns ändå en bra sak med att vara lite snuvig, jag får nysa. Jag gillar ett gott atschoo, blir alldeles yr i huvudet efteråt och brukar tänka att så känns det när man blir hög på knark. Utan otrevliga bieffekter som paranoija och döden då. Så jag snyter mig, nyser och myser. Lite otrevligt är det ändå då fulheten automatiskt slår mig som en varmvattenflaska i nyllet, speciellt när jag är omringad av vackra saker på jobbet. Då blir min momentära fulhet extra tydlig och jag skulle helst gömma mig hemma bakom berget av snorpapper. Men tja. Yta är nu bara yta och jag försöker reparera skadan med extra mascara för den ultimata transalooken.

Och för den som vill nå higher ground men har oturen att vara frisk så rekommenderar jag Unintended som en vänlig själ rekommenderade. Ikväll har jag nysit och lyssnat. Himmelriket är nära.

Ovan:Mugshot

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart kommer jag kanske med en till låt..... ;)

Ida sa...

Alla låtar äro varmt välkomna!