lördag 29 januari 2011

Godisspöke


Fick spunk igår och torkade ur några köksskåp. När jag lyfte ut frukostskålarna, varav två är "översållade" med M&M´s blev jag smått konfunderad. För strax bakom dessa skålar fanns - en lila M&M, exakt samma färg och storlek som finns på skålarna. Och vi har aldrig någonsin förvarat godis i detta skåp, såvitt jag vet. Chix blev exalterade och påstod bestämt att godiset måste ha ramlat från skålen. I egenskap av förståndig vuxen har jag försökt söka efter en mera förnuftig förklaring. So far no good. Jag tänker, vårt husspöke har åtminstone humor.

2 kommentarer:

linda sa...

eller så är det nån av föräldrarna i huset som smygäter godis?? ;)

Ida sa...

Äsch Linda du är bara svag i din (spök)tro! Ghost teorin är mycket roligare (om än inte troligare) än din smygsnaskning.