söndag 20 september 2009

Söndagssnarvel

Knallrosa och gammal lada. Jepps, that´s me. Nu är jag nöjd.

En skönskön helg till ända. Dubbelskön för att jag och finaste maken fick privilegiet att spendera ett dygn tillsammans utan chix. Det är vackert att sakna varandra ibland, det gäller både barn och föräldrar. Tacksam för älskade systrar som gör detta möjligt. Jag trodde a-l-d-r-i-g att ett futtigt dygn skulle vara så viktig, vi gjorde inget spektakulärt. Bara promenerade tillsammans, gick på bio (gå och se Ingloirous basterds people!), och slappade. Men det var precis vad som behövdes. Bara han och jag. När vi sedan hämtade barnen satt jag brevid f.m. och kuttrade som en nykär duva och strök mig kelet mot hans arm. Fånigt? Javisst. Bättre än att väsa som en orm? Absolut.

Målade klart byrån idag med linoljefärg från gårdsbutiken. Har ingen aning om hur det kommer att bli i slutändan, men det blir väl som det blir. Jag är en rookie och det får synas. Blev så glad över att ett projekt snart är avslutat (ska bara skruva i nya porslinsknoppar och sy en gardin istället för dörrar) så jag kastade mig in i nästa. En barnstol tillverkad av f.m´s farfars far under sekelskiftet nån gång. Vet inte ännu om det blir linolja eller eventuellt lasyr eller kanske någon typ av terracottafärg. Nåväl, det brukar ta mig ett par år att avsluta det jag påbörjat så jag behöver knappast bestämma mig ikväll...

För denna vecka önskar jag lingonplockning, äppelmoskokning och bluegrass och a cappella musik.

Peace.

6 kommentarer:

Magdalena sa...

Låter underbart era lyckostar!
Blir sugen på att övertala maken att bjuda ut mig på bio och mat.Och inte tvärtom,vi håller på våra roller ;)
Borde vi träffas redan halv6 på onsdag för att hinna summera allt?? :) Du också, Nina. Eller ska vi säga SPECIELLT, du Nina? :)
Om Shanti tills dess.

Yå sa...

Alla behöver vi en dos bio och romantisk middag ibland. Inte för att det är krisigt, bara lätt isigt. Det gör underverk!

Jag ska kippa av två stycken barn på sexårsjumppan till kl 18, men jag kan lova mig på plats about fem före sex. Kanske man tillochmed borde bänka sig i sofforna utanför så att ingen i salen får örsprång ;)

Nina sa...

Jag kan finnas i shalan från kvart,tjugo före sex, absolutely! ;)

Magdalena sa...

Jag tänkte detsamma efter förra gången, Åsa, att vi borde ha suttit i sofforna istället för att ha marthamöte inne i salen.
Mest pinsamt för att N gång på gång, från ställe till ställe jag följt henne i olika salar, har påpekat att inne i salen är det tyst och folk ska få chans att lugna ner sig eller få tid för eftertanke. Likväl sitter du och jag där och viskar som två högstadieglin. *skäms*
Även jag ska kippa ungar på jumppa, men jag hoppas ju på att maken kommer hem i god tid och kan göra det han istället.
See you there!

Ida sa...

I hear you sis. Vi, i respekt mot andra, ska förbättra oss. Vi ska höja oss över oss själva !
*hötter med knytnäven beslutsamt mot taket*
Så soffan it is :)

Magdalena sa...

*asgarv*
Hear hear!!