torsdag 24 september 2009

Socialen kommer


Seriös verklighetsflykt. Jag gömmer mig på internet för att slippa ta itu med huuushållet. Damn you hushåll. Jagvillintejagvillintejagvillinte. Vill inte vika kläder, diska, plocka skräp, valla barn och torka damm. Jag vill bara ligga platt på rygg och spotta i taket. Men det går inte att göra så. Bara bita ihop tills käkarna vitnar. Tror jag leker "socialen kommer" efter middagen. Det går ut på att jag låtsas att socialen ringer på dörren om en timme och ve mig om inte allt är snyggt och prydligt då. Det brukar funka för det mesta. Men idag är jag tveksam.
Framgooglad bild

2 kommentarer:

Magdalena sa...

Den s.k fjäskstädningen som man tar till :)
När det händer brukar maken konstatera att vi borde ha besök oftare.
Det kanske går att lura sig själv en gång, men två..?? Jag tror tyvärr inte det.

Å sa...

Jag brukar säga att jag fjäskstädar som satan när någon kommer. Sedan är jag låtsasödmjuk, som den stora människa jag är- Och nej, socialen kommer funkade inte. Vi lever med och i röran.