tisdag 8 september 2009

Kan du dansa?


Juuu kän däääns! Äldstingen sitter i sitt rum och diggar till Abba. Äntligen. Fick nästan spel av all Astrid Lindgren mojs som chix har plågat oss med i sommar och lite Abba är aldrig fel. En av de få grupper som man i princip alltid gillar. Och så verkar hon ha samma favoriter som jag vilket ju inte är fel. Lite rädd är jag att CD skivan, som är ganska ny, ska få fler repor än vad som är önskvärt. När jag var liten, för inte allt för länge sedan, var det ju bara kassetter som gällde och det värsta som kunde hända med dem var att man drog ut bandet. Och det gjordes ju inte så där "imisstag". CD-skivor däremot är inte alls gjorda för ivriga barnahänder.

Annat? Tja, vi ska repa åv ti en liten by i närheten och inhandla pigmenterad linolja. Ska försöka avsluta mitt evighetsprojekt "fammos byrå" inom september. Men bara om jag orkar. Och vill. Sedan blir det brödbakning och pannkaksfixning senare. Bara vädret håller i sig så kanske det blir höstpicknick sedan mot kvällskvisten. Men bara om jag orkar. Och vill.

Jaha, nu börjar det igen. Juuu kän däääns...

Inga kommentarer: