söndag 6 september 2009

Söndagssnarvel

Lever ännu på den formidabla shoppingresan tillsammans med formidabla vänner. Det känns som om man har gjort sitt för att avhjälpa lågkonjunkturen, dragit sitt stå till en skälvande stack. Idag hade jag på mig fyra fina fynd; jeans, topp, tröja och sedan, men inte på samma gång som resten av plaggen, en sober grå klänning. Och det viktigaste var att jag faktiskt kände mig vacker. Att känna sig vacker är inte detsamma som att känna sig söt, eller fin. Eller ens piffig. Vacker, då känner man sig utöver det vardagliga. Det behöver man ibland och det gjorde jag idag.
Och så blir det en ny vecka. Oskrivna blad ska fyllas med upplevelser. Vissa rutinmässiga men inte för den skulle tråkiga, andra mera sällsamma. Jag hoppas på mera blåbär, discomusik och mindre fuskyoga.

Dagens citat: Min kropp är mitt tempel, men ibland vill den vara en nattklubb.

2 kommentarer:

Nina sa...

Åh, varifrån får du allting?!!! "...men ibland vill den vara en nattklubb" :) Du make:ar min day allt som oftast, thänkk juuu!

Magdalena sa...

Hahaaaaa!!! :D