måndag 18 maj 2009

Motorsnack

Sommaren än inledd, klippte lite gräs idag. Vi har en grym gräsklippare, grym i den meningen att den är ful mot naturen (spyr ut avgas) och så är den ful mot min rygg då den är så pipens tung att knalla runt med. Varje gång svär jag på att jag personligen köper en ny elgräsklippare men så rinner idén ut i sanden för... tja. Hur kul är det att sätta hundralappar på något så banalt som en gräsklippare när man kan spendera samma summa på så mycket annat.

På tal om avgas och motordrivna föremål. Vi är stolta (nåja) ägare av två bilar och har tänkt göra oss av med båda för att sedan köpa en lite större bil men bara en. Finaste maken har ju hojen for crying out loud. Någon nytta ska den väl ändå göra. Så nu nyttjar jag fräckt mina vackra läsare. Ifall ni känner någon som är i trängande behov av främst en Toyota Corolla i bra skick så tag kontakt. Och nej, jag kommer inte ihåg årsmodell, hästkrafter och bränsleslukning.

Men jag vet att den är grå.

Inga kommentarer: