torsdag 28 maj 2009

Ahmen jag får spunk med detta blogginstrument som inte funkar! Jag ser inte var jag skriver, knappt vad jag skriver. Därför är det knapert med inlägg, tekniken är min ovän just nu. Något nytt? Tja, idag rastade vi kryckisen (det nya namnet på finaste maken). Han fick kommer med till bibban och butiken. Detta belv ju givetvis ett skämt i bilen: jag frågade om jag skulle parkera i skuggan när jag sprang in till lokala kvarnen för eko-shopping ifall att kryckisen skulle börja flämta och krafsa på förnstren. Sedan när vi körde tillbaka utspelade sig följande konversation (alla svordomar är borttagna och allt är dubbat till standardsvenska)
Kryckisen: Du får nog växla upp till fyran nu.
Jag: Nämen, jag sa ju att du inte får kommentera min körning!
K: Jag kan inte sitta tyst...
J: Jo det kan du.
*tystnad*
K: Du skulle vara en bättre bilförare om du bara lyssnade...
J: Ok, nu räcker det. Utegångsförbud i en vecka! Plats!
Sedan började vi skratta eftersom diskussionen blev så absurd.

Men jag hoppas att han fattade allvaret med att inte kommentera min bilkörning. Den är helig.

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Jag AVSKYR att köra med maken bredvid..! Det är som att ha bilskoleläraren med sig :) Men det händer så få gånger om året så vi står ut med varandra när det händer.
Ojsuck, jag tror inte vi är de enda med samma problem.

Unknown sa...

:D

Ida sa...

Ja se vad ÄR det med karlar, bilkörning och fruar? Hands off säger jag.