torsdag 14 maj 2009

Kärlek på IKEA

Nyss hemkommen från avslutning. Nuförtiden är de i medlet av maj, vilket inte alls är fel. Betyg blir det dock senare, i kyrkan faktiskt. Fick igår reda på att min tjänst har ifrågasatts, att det finns en liten liten risk att jag står utan jobb i höst. Mina kolleger sa att de ska kämpa och det ska förstås jag med, och jag tror inte att det kommer att sluta illa. Men visst känns det lite ledsamt ner i hjärtat. Men det är inget jag tänker fokusera på, jag tror på det ljusa. Jag tror att allt ordnar sig.

På lördag fräser jag och finaste maken iväg till IKEA, av alla ställen. Det känns lite svensson, typ kärleksresa till IKEA. Borde man inte ta in på motell och mata varandra med vindruvor istället för att trängas med hysteriskt folk i kassorna? Men förrådet är anno 1970 och ganska opraktiskt. Och eftersom finaste maken vill ha ett träningsrum (hmm) så blir det till att pimpa upp rummet lite.

Nu ska jag gå ner och planera resan. Ni kan lyssna på detta!

2 kommentarer:

Unknown sa...

IKEA är bra. Vi planerar en IKEA- + Skansenresa. Hur blir er sommar? Visst blir det väl en Österbottenturné för oss, men vill så jättegärna ha besök – så VÄLKOMNA till Mariehamn (vi har nyligen flyttat och har ännu mera stjärterum)!!

Ida sa...

Hej! Vi planerar en Nådendalresa för att hälsa på mumin&co. Chick tror att de finns på riktigt så vi tänkte spä på det lite :D Annars är sommaren ganska öppen. Å, Åland är så vackert säger de som vet så TACK för inbjudan. Vem vet, kanske vi kommer och knackar på... ;)